A Páduai Egyetem kutatói 34 olasz és 40 francia, 8-14 éves diszlexiás diákot vontak be kísérletükbe, amelynek eredményét az amerikai tudományos akadémia folyóirata, a PNAS legfrissebb számában ismertették. Úgy találták, hogy az extra széles betűközzel írt szöveget a diákok 20 százalékkal gyorsabban és kétszer nagyobb pontossággal olvasták el, mint a normál betűközzel eléjük tett változatot.
„Meglepődtünk a betűköz okozta előny mértékén” – idézte fel a LiveScience ismeretterjesztő portálnak Marco Zorzi, a tanulmány egyik szerzője, az egyetem pszichológia és mesterséges intelligencia professzora. Az olvasási sebesség javulása egy teljes tanév munkájának felel meg a kutató szerint, „a hibák számának megfeleződése pedig önmagáért beszél”.
A diszlexia nyelvi alapú képességzavar, amelyben nehézséget jelent az írott szavak felismerésének megtanulása, a szerzők szerint az iskoláskorú népesség mintegy 5 százalékát érinti.