Nyomtatás 
Forrás: Vital.hu (https://vital.hu)

Alkoholos tejszínhab az új bulikellék-őrület

Az amerikai egyetemi házibulik egyik legkeresettebb kelléke manapság az alkoholos tejszínhab, amit ugyan eredetileg italok és desszertek ízesítésére szántak, viszonylag magas alkoholtartalma és olcsó ára miatt a bulizó fiatalok mégis berúgási céllal fogyasztanak.

Az észak-amerikai piacon jelenleg két nagy márka található, a Canisters of Cream és a Whipped Lightning, amelyek különböző ízekben – csokoládé, mogyorós kávé, karamelles dió – kaphatók. A Canisters 30, a Whipped Lightning pedig 36 százalékos alkoholtartalommal rendelkezik, és mind a kettő olcsóbb, mint a legtöbb szeszes ital, ami az alkoholizálás veszélyeivel foglalkozó szakértőket igencsak aggasztja.

A piacon ugyanis egyre másra tűnnek fel a különböző olyan alkoholos termékek, amelyek fogyasztása nem veszélytelen. Legutóbb például a Four Loko nevű alkoholos energiaital kavart nagy vihart, amely rövid idő alatt hatalmas népszerűségre tett szert, és mértéktelen fogyasztását nem csak rosszullétekkel, de balesetekkel és halálesetekkel is összefüggésbe hozták fiataloknál. Idén ősszel aztán a többféle, többnyire gyümölcsös ízben kapható alkoholos-koffeines ital forgalmazását több államban betiltották, a gyártó pedig novemberben bejelentette, hogy a koffeint kivonják az italokból.

Az alkoholos tejszínhab növekvő népszerűsége tehát nem véletlenül ad okot az aggodalomra, az ellenzők szerint például kérdéses, hogy a fogyasztók tisztában vannak-e a magas alkoholtartalom veszélyével. Dr. Michael Siegel, a Boston Egyetem közegészségügyi karának professzora szerint egyre nehezebb nyomon követni az újabb alkoholos termékeket, ezért szükség lenne egy olyan rendszerre, ami figyelemmel kísérné ezeket.

A professzor szerint nem kétséges, hogy a szeszes tejszínhab és a hasonló termékek a fiatal alkoholfogyasztókat célozzák meg, ugyanakkor Chris Guiher, a Canister Cream gyártójának elnöke azzal védekezett, hogy a termék hivatalosan bejegyzett élelmiszer, amelyet megfelelő körültekintéssel és felelősséggel reklámoztak.



A cikket a vital.hu-n az alábbi címen találja meg:
https://vital.hu/alkoholos-tejszinhab