Nyomtatás 
Forrás: Vital.hu (https://vital.hu)

Nem a tévézés, a reklámok hizlalnak

A sokat tévéző gyerekek nem csak a mozgáshiány miatt híznak el, hanem főleg az általuk látott reklámok, pontosabban az egészségtelen ételeket hirdetők miatt, amelyek hatással vannak étkezési szokásaikra.

A legújabb adatok szerint Észak-Amerikában minden második iskolás súlyosabb, mint ami a korának és testmagasságának megfelelő lenne. Egy nemrég megjelent tanulmány szerint a 11 éves korukban a kortársaikhoz képest legkövérebb gyerekek későbbi életük során kétszer gyakrabban haltak meg 55 éves koruk előtt, mint a legvékonyabb társaik.

Már korábban is megfigyelték, hogy a tévénézés és a gyermekkori elhízás között összefüggés van. Svédországban, az Egyesült Királyságban és Dél Koreában tilos az édes-sós, hizlaló ételek, csemegék reklámozása a gyerekeknek szóló tv-programokban.

Frederick J. Zimmermann és Janice F. Bell 3563 gyermek szüleitől gyűjtött be olyan naplót, mely sokféle adat között azt is tartalmazta, hogy a csemete egy átlagos hétköznapon, illetve hétvégén mennyi időt töltött tv-nézéssel és milyen műsor, reklám ment akkor. A megfigyelés csecsemőkortól 12 éves korig tartott. A kutatók még arra is figyeltek, hogy mikor és mennyi időt néztek a gyerekek iskolai televíziót, DVD-t vagy videót.

A gyermekkori túlsúly szoros összefüggést mutatott a kereskedelmi tévéadások ételreklámjainak bámulásával és ez független volt attól, hogy a gyerek fiú vagy lány volt-e, hogy mennyit mozgott naponta, hogyan tanult, vagy mennyire volt kövér az édesanyja.

Az egészségtelen ételek reklámjai különösen a hétévesnél fiatalabb nézőkre hatottak. Önmagában a tévénézés, az oktatófilmek vagy DVD-programok nem befolyásolták a gyermekek testsúlyát.



A cikket a vital.hu-n az alábbi címen találja meg:
https://vital.hu/teve-reklam-elhizas