Greg Connolly, a Dohányzási Kutató Program igazgatója, és Geoffrey Ferris Wayne, az egyetem kutatója vizsgálataik során az utóbbi tíz évben az egyes dohányipari termékek összetételében és kinézetében történt változásokat vették górcső alá.
„Az eredmények időnként igen meglepőek voltak – írják a kutatók. – A gyártók sokszor a felhasznált nikotin mennyiségét, az ízt és a káros anyagok mennyiségét is módosították, mindezt legtöbbször a vásárlók tudta nélkül.” Ezek szerint egy márkahű vásárló lehet, hogy már teljesen más dohányterméket szív most, mint pár évvel ezelőtt.
A vizsgálatok szerint egyes gyárak édes ízzel tették a fiatalok számára még vonzóbbá a dohánytermékeket, mindezt persze a vásárlók tudta nélkül. A szakértők szerint az ilyen esetek elkerülésére az lenne a legjobb megoldás, ha a termékek ilyen módosítását az amerikai élelmiszer- és gyógyszerengedélyezési hivatalnak (FDA) kellene engedélyeznie.