2020. Szeptember 19. szombat
Az emlékezet romlásának hátterében álló agyi változások többségét egészséges életmóddal meg lehet előzni, például a magas vércukorszint elkerülésével, az ugyanis egy kutatás szerint hozzájárul a kognitív funkciók romlásához.

Régóta ismert, hogy a rövid távú memória zavarai a hippokampusz nevű agyi rész egyik területének csökkent vérellátásával függ össze. A Columbia Egyetem Egészségügyi Központjának kutatói nemrég azt is kimutatták, hogy a hippokampusz csökkent vérátáramlása a megnövekedett vércukorszintnek tudható be. A szakértők szerint a hatás már akkor is érzékelhető, ha a vércukorszint csak enyhén magas.

cukor, vércukorszint

Ez a felfedezés megmagyarázza az öregedéssel járó kognitív hanyatlást is, mivel a vércukor szabályozásának képessége a kor előrehaladtával romlik.

Mit tehetünk a vércukorszint egyensúlyban tartása, a cukoréhség leküzdése és kognitív képességeink megőrzése érdekében?

Íme, néhány jó tanács:

• Csökkentsük minimálisra a cukorbevitelünket, főként a finomított szénhidrátok fogyasztását, amelyeket a szervezet gyorsan cukorrá alakít át. Kerüljük a feldolgozott szénhidrátokat, például a süteményeket és kekszeket.

• Fogyasszunk egészséges szénhidrátokat fehérjével, amelyek még inkább elősegítik a vércukorszint szabályozását.

• Fogyasszunk egészséges zsírokat, például omega-3 zsírsavakat, amelyek szintén segítenek a vércukorszint szabályozásában.

• Végezzünk rendszeres aerob testmozgást. Ezzel növelhetjük a legjobban az inzulinérzékenységet és fokozhatjuk az egészséges glükózanyagcserét.

• Ügyeljünk az egészséges vércukorszintre. Ha idősebb korban felfelé mozdul, beszéljünk orvosunkkal a szinten tartás megfelelő stratégiáiról. Egészséges életmóddal megelőzhetjük a 2-es típusú cukorbetegséget és ennek előjelét, az inzulinrezisztenciát.

• Megfelelő stresszkezelés. A hosszan tartó, szélsőséges stressz károsíthatja a hippokampusz működését. Lassú légzőgyakorlatokkal és meditációval megnyugtathatjuk elménket, ellazíthatjuk a testünket, és csökkenthetjük a stressz káros hatásait.


Forrás: Medipress
2011. 04. 21.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés