2018. December 15. szombat
A stressz szempontjából nem számít, hogy kisebb vagy nagyobb problémánk van, mindkettő okozhat álmatlan éjszakákat. Mégis vannak, akik jól bírják a stresszt, nagy feladatokkal is könnyedén megbirkóznak, míg mások egészen egyszerű dolgokon is „kiborulnak”. A stresszt nem a „dolgok” okozzák, hanem mi magunk.

1./ Ne vállalja túl magát! A legtöbb stresszes ember irreális célt tűz ki maga elé. Egész nap rohangál, valójában nagyon sok problémát megold, mégis elégedetlen, úgy fekszik le, hogy a dolgai felét sem végezte el. Hogyan lehetséges ez? Túl sok feladatot adott magának aznapra, így természetesen nem tudta elvégezni. Jelölje ki a napi feladatokat, írjon össze mindent, ami fontos, majd rangsorolja, és jelölje ki azokat, melyekre – reálisan végiggondolva – aznap már biztosan nem kerülhet sor.

2./ Írja össze a teendőket! A nap végén írja össze azt a reális feladatsort, ami másnap vár Önre. Nagyon megnyugtató, ha leírja, így biztosan nem felejt ki semmit. A nagyon elfoglaltak vagy rosszul alvók készítsenek az ágyuk mellé is papírt és tollat, gyakran elalvás előtt jut még eszükbe valami fontos. Nem kell az alvást azzal az aggodalommal nehezíteni, hogy „jaj, csak el ne felejtsem”.

3./ Ne vigye haza a munkahelyi gondokat! Ez persze nem azt jelenti, hogy nem beszélheti meg családtagjaival a napját. Zárja le még a munkahelyén a nap „munka” részét, értékelje magában mit tett jól és rosszul, mit fog holnap tenni azért, hogy eredményesebb legyen. Így kisebb „problémacsomag” marad otthonra, hiszen már megbeszélte magával a feladatokat, sőt azok megoldását is.

4./ Ne halogassa a fontos dolgokat! A fontos dolgokon mielőbb túl kell lenni, különösen, ha az nyomasztó, kikerülhetetlen és kellemetlen. Minél később teszi meg ezt, annál több álmatlan éjszaka vár Önre. Nincs miért halogatni!

Stressz gyógytea

5./ Minden napnak megvan a maga baja, csak azzal foglalkozzon! Lehetséges, még be sem következett problémákat általában – hacsak nem nagy horderejű, fontos dologról van szó - nem érdemes előre megoldani. Felesleges erőkifejtés, sok mentális energiát köt le a még be sem következett baj elképzelése és gondolatbeli megoldása. Különösen azon ne rágódjon, amin nem is tud majd segíteni, ha mégis bekövetkezik.

6./ Rendszeresen tegyen rendet maga körül! Ha túl nagy az elintézetlen dolgok káosza, hasznos, ha fizikailag is rendet rak. Sokkal rendezettebbnek, magabiztosabbnak érzi majd magát. A fizikai munka alatt hosszú idő van arra, hogy gondolataiban is rendet teremtsen, így magabiztosabban, átgondoltabban fog hozzá elintézetlen dolgaihoz.

7./ Minden nap iktasson be olyan programot, ami örömet okoz! Nem kell nagy dolgokra gondolni, de naponta meg kell tenni! Elég egy jó kávé – 20 perc – egy kellemes helyen, kevés séta, mindenképpen olyasmi, amit csakis a saját kedvéért végez. A „nincs időm” rossz kifogás! A néhány perc „örömködés” alatt szerzett energia sokszorosan megtérül!

8./ Mozogjon rendszeresen! A mozgás olyan hormonokat szabadít fel, amelyek fokozzák a boldogságérzetet. A stressz levezetésére egyébként is remek módszer a mozgás, ahol feszülő izmaink „kidolgozzák magukat”. Különösen hasznos a jóga, aminek vannak olyan gyakorlatsorai, melyek kifejezetten a stresszoldásról szólnak.

9./ Ápolja a reggelt! Nagyon fontos, hogy jól kezdődjön a napja, ezért megéri akár hamarabb is felkelni. A jó reggel „kellékei”: tápláló reggeli, a mai feladatokon és örömökön való rövid elmélkedés, kellemes zene. Semmi kapkodás!

10./ Fogyasszon gyógyteát stressz ellen! A Gyógyfű Kft. EUSTRESSZ nevű gyógytea-keverékét ajánljuk figyelmébe, az itt felhasznált összetevőket ugyanis világszerte felhasználják a nyugtató hatásuk miatt. Alkalmazzák migrén, depresszió, ideges kimerültség esetében is. Az orbáncfű, a citromfű és a komló hazánkban vadon termő és termesztett növények. A keverékben egymás hatását kiegészítik és felerősítik. Az orbáncfű gyulladásgátló hatása mellett a szakkönyvek kiemelik a nyugtató és kedélyjavító hatását. A citromfű levél kiválóan alkalmas álmatlanság megszüntetésére, elismert növényi nyugtatószer. A komló a sörgyártás alapanyagaként széles körben ismert. Nyugtató hatását számos gyógyszerkészítményben felhasználják.

Súlyosabb esetben, ha egyedül nem megy, érdemes pszichoterápiás szakemberhez fordulni. Ne stresszelje magát azon, ha nem sikerül az itt felsorolt összes tanácsot betartani, válogasson, melyek állnak Önhöz legközelebb. Fő a nyugalom!

 

(x)


Szerző: Nagy Tünde
2018. 12. 04.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés