2017. November 21. kedd
A fogyókúra terén sokan a 'többször keveset elvét' vallják, mert úgy hiszik, hogy így felgyorsul a zsírégetés és könnyebbé válik a fogyás. Dietetikusok azonban bebizonyították, hogy ez az elképzelés téves, és a csipegetés helyett más módszert érdemes választani a fogyókúra idejére.

„A súlyvesztés szempontjából láthatóan nincs túl sok jelentősége annak, hogy hányszor vagy milyen rendszerességgel eszünk” – mondta a kutatás vezetője, Michelle Palmer, a Newcastle-i Egyetem dietetikusa. „Inkább az számít, miből és mennyit eszünk.”

fogyókúra, fogyás, diéta

A tanulmányban résztvevő túlsúlyos férfiak és nők ugyanannyi kalóriát fogyasztottak naponta, de egyik részük csak háromszor étkezett egy nap, a többiek viszont három további kisebb étkezést iktattak be, ami a remények szerint az anyagcsere fokozását és a zsírégetés gyorsítását szolgálta volna. Az eredmények azonban nem mutattak eltérést a két csoport között sem a testsúlyban, sem a derékbőségben, a testzsír-százalékban és a vércukorszintben.

A kutatás eredményeit ezen a héten teszik közzé egy ausztráliai konferencián, hogy pontot tegyenek a „csipegetéses”, vagy „snack-diéta” körüli dilemma végére. Dr. Tim Crowe, a melbourne-i Deakin Egyetem táplálkozástudósa szerint a kutatás véget vethet ennek a fogyókúrás hóbortnak, mely „gyakran szerepel a diétás tanácsok között, holott igazából nem nagyon jártak utána, mennyit segít a fogyásban.” A kutató szerint ráadásul sok kutatás éppen azt sugallja, hogy az étkezések időpontjával való játszadozás még hízást is eredményez.

Dr. Crowe azt javasolja, hogy aki fogyni akar, semmiképpen se alakítsa át drasztikusan az étkezési szokásait, inkább maradjon annál a módszernél, ami beválik. „Inkább arra figyeljenek, hogy mit és mennyit esznek. Ha hatszor eszünk a McDonald’s-ban, attól biztosan nem fogyunk le.”


Forrás: Medipress
2008. 05. 29.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés