2019. Szeptember 16. hétfő
Többféle mozgásformát összehasonlítva amerikai kutatók megállapították, hogy az egészségre igen káros rejtett hasi zsír ellen a legjobb az aerob edzésprogram.

A közvetlenül a bőrréteg alatt található zsír nem annyira veszélyes, mint a hasüregben található, a belső szervek közti üregeket kitöltő zsír, tudományos nevén a zsigeri és a májzsír. A zsigeri zsír jelenléte nagyban növeli a szívbetegségekre, a daganatos megbetegedésekre és a cukorbajra való hajlamot.

rejtett hasi zsír, edzés

„Egészségügyi szempontból sokkal fontosabb az, hogy hol található az adott zsírmennyiség, mint az, hogy mennyi van belőle – nyilatkozta Dr. Cris Slentz, a Duke Egyetem Egészségügyi Központjának fiziológusa. – A mostani kutatás során sikerült azonosítanunk a mozgásformát, amelynek segítségével a leginkább hatékonyan vehetjük fel a harcot a zsigeri zsír ellen.”

Az egyetem kutató az aerob mozgást, az erőnléti edzés, és a kettő kombinációját összehasonlítva arra az eredményre jutottak, hogy az aerob mozgásformák sikeresen csökkentik a zsigeri zsír, a májzsír és a májenzimek mennyiségét, valamint javítják a triglicerid- és az inzulin-szintet is.

Az erőnléti edzés ezzel szemben bár növeli az izomtömeget és javítja az általános fizikai állapotot, nem csökkenti a káros zsír mennyiségét és nem javítja az inzulin- és májenzimértékeket sem. Az aerob és az erőnléti edzés kombinációjával az aerob edzéshez hasonló eredményt érhetünk el.

A nyolchónapos kutatás során a tudósok összesen 196, túlsúlyos, 18 és 70 év közötti felnőttet vizsgáltak. Az aerob edzést végzőknek hetente 20 kilométernyi futásnak megfelelő edzést kellett végezniük 80 százalékos maximális pulzusszám mellett. Az erőnléti edzést végzőknek hetente háromszor három szettnyi mozgásformát kellett végezniük 8-12-szer ismételve.

Bár mindhárom edzésprogram rendkívül kemény és megterhelő volt, Dr. Slentz szerint csak az aerob edzésmódszer hozott jelentős egészségügyi javulást.  „A legfontosabb az, hogy hány kilométert futunk, és hogy mennyi kalóriát égetünk el. Ha kisebb intenzitással végezzük a gyakorlatokat, akkor nem fogunk annyi egészségkárosító zsírt égetni, mint amennyit szeretnénk. Ez ilyen egyszerű.”


Forrás: Medipress
2011. 08. 31.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés