2016. Július 23. szombat
Ha valaki hetente 2-4 alkalommal fogyaszt burgonyát, a diabétesz kialakulásának esélye mintegy 7 százalékkal nő. A legkomolyabb ellenség mind közül a sült krumpli, és ha teljes kiőrlésű köretre váltunk, 12 százalékkal kisebb esélyünk lesz a 2-es típusú cukorbetegségre.

Eddig csak az élt a köztudatban, hogy a krumpli a fogyni vágyók ellensége, most azonban a diabétesz is képbe került a veszélyek listáján. Olyannyira, hogy heti hét adag burgonya máris 33 százalékkal növeli az esélyt, de már heti két krumplis köret is veszélyes lehet, hiszen ez 7 százalékkal növeli a kockázatot. A kutatást vezető Dr. Isao Muraki, az Oszakai Rák, Szív-és Érrendszeri betegségek Prevenciós Központjának szakembere szerint érdemes rizzsel, búzával, kukoricával és zöldségekkel helyettesíteni a krumplit, mert így máris 12 százalékkal kisebb a cukorbetegség kialakulásának esélye.

“A krumpli nem igazán számít egészséges ételnek: viszonylag sok benne a keményítő, és ahhoz képest kevés a rost, a vitamin és különféle ásványi anyagok. A diétázók már tudják, hogy a burgonya nem tesz jót az egészségüknek, de fontos beszélni a diabétesszel kapcsolatos kockázatokról is. Emellett az is problémát jelent, hogy a krumplit általában forrón tálalják, így a keményítő könnyebben emészthetővé válik, és a vér glükóz-szintje gyorsabban emelkedni kezd. A szakember a diabétesz ellen almát ajánl, méghozzá naponta egyszer.


Forrás: Medipress
2016. 01. 12.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés