2019. Június 20. csütörtök

Koleszterincsökkentő rágcsálnivalók

koleszterinszint, fitoszterol
1 . oldal
A fitoszterolok olyan növényi eredetű vegyületek, melyek kémiai szerkezete hasonló a koleszterinéhez. Korábban már számos tanulmány kimutatta, hogy a fitoszterolokból nagyobb mennyiséget fogyasztva csökkenthetjük a vérünk koleszterinszintjét, illetve bizonyos daganatos betegségek kialakulásának veszélyét.

Ha ez így van, akkor célszerű olyan élelmiszereket fogyasztani, melyekben ezek a jótékony hatású anyagok magas koncentrációban találhatók meg.

fitoszterol, koleszterinszint

Melyek ezek? Egy kutatócsoport a közelmúltban utánajárt a kérdésnek, és megállapításaik szerint főleg a magvak és a diófélék gazdagok fitoszterolokban, ezek közül is mindenekelőtt a szezámmag és a búzacsíra.

Mivel ezeket ritkán fogyasztjuk önmagunkban, a koleszterinszint csökkentésére a szakemberek a fitoszterolt valamivel kisebb mennyiségben tartalmazó, ám annál népszerűbb pisztáciát és a napraforgómagot javasolják.

Ha tehát legközelebb a tévézéshez valami rágcsálnivaló csemegét keresünk, inkább hagyjuk a különböző csipszeket, és ragadjunk magunkhoz egy zacskóval az imént említett magvak közül.


Forrás: Vital

Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés