2024. Március 28. csütörtök
A Surrey Egyetem és a Harvard Egyetem orvosi karának kutatóinak vizsgálata alapján Angliában nem igazán segítene a tinédzserek alvásmennyiségének növelésén az, hogy későbbre tették az iskolakezdést. A matematikusok és alvásszakértők bevonásával készült tanulmány szerint ennél jóval hatékonyabb lenne, ha esténként időben aludni térnének a diákok.

A tinik általában sokáig fenn szeretnek maradni, és másnap csak nagy nehezen bírnak felkelni, hogy iskolába menjenek. Ennek okát a tudósok korábban abban jelölték meg, hogy a tizenévesek biológiai órája egyszerűen így működik, ezért az lenne erre a legjobb megoldás, ha később kezdődne a tanításuk.

A depresszió rejtett veszélyei  > > >

A Scientific Reports című lapban közzétett tanulmány során azt szerették volna kideríteni a kutatók, hogy ez valóban ilyen egyszerű-e, ezért egy matematika modell segítségével vizsgálták meg többek között azt, milyen hatása van a természetes, illetve mesterséges fénynek a biológiai óránkra, és megállapították, hogy a későbbi iskolakezdés nem segítene a tiniken, ők ugyanis ennek hatására még később feküdnének le, így reggel ugyanúgy nehezükre esne a felkelés.

Szappanos hajmosás: a haj életre kel > > >  

A kutatás szerint a tinik számára az is okozza a problémát, hogy túl sok időt töltenek mesterséges fényben, és ez késlelteti a biológia órájukat, vagyis a későbbi kelés tulajdonképpen csak akkor segítene rajtuk, ha este, meghatározott időpontban leoltanák a lámpát.


Forrás: Medipress
2017. 04. 06.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés