2018. Szeptember 22. szombat
A testedzés sikerének meghatározására sokan használnak olyan pulzusmérő órákat, amelyek az elégetett kalóriamennyiséget is kiszámolják. A valóságban azonban ez az adat több is lehet, ugyanis az intenzív mozgás az energiafelhasználást az edzés után még hosszú órákra felpörgeti.

Ülő életmódot folytató kultúránkban, amelyben állandó felesleg áll rendelkezésünkre táplálékból, terjed az elhízás és a következtében kialakuló diabétesz, szívbetegség és depresszió. Ezek megelőzéséhez, testi és szellemi egészségünk megőrzéséhez rendszeres intenzív testmozgásra van szükségünk.

edzés, kalória

Az Appalache-i Állami Egyetem kutatási eredményei ösztönzést adhatnak nem csak azoknak, akik rendszeresen edzenek, de azoknak is, akiknek egy kis ösztönzésre van szükségük ahhoz, hogy elkezdjenek mozogni.

Az egyetem vizsgálatában önkéntes résztvevők 45 percen át tekertek szobakerékpáron, ami alatt átlagosan 519 kalóriát használtak fel, ám a vizsgálatok szerint a kalóriaégetés nem állt le az edzés végén: az azt követő 14 órában az alanyok további átlagosan 190 kalóriát égettek el. Így egy edzés átlagosan 709 kalória felhasználásával járt.

Az edzés utáni kalóriaégetés elérése érdekében a testmozgásnak mindenképpen elég intenzívnek kell lennie ahhoz, hogy a személy megizzadjon, felgyorsuljon a pulzusa (de ne túlságosan), és megemelkedjen a testhőmérséklete. Az eredmények azt mutatták, hogy a mérsékelt intenzitású testmozgás nem jár ilyen edzés utáni égetéssel. Ha tehát valaki 20-30 percet sétál – bár egészséges tevékenység – szervezet nem fog kalóriákat égetni a testmozgást követően. Ha tehát a minél több fogyás a cél, érdemes felgyorsítani az iramot, lépcsőzni, vagy akár egy hét kilóval megrakott hátizsákot felvenni.


Forrás: Medipress
2011. 10. 18.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés