2017. November 21. kedd
Egy tábla fekete étcsokoládé lényegesen tovább elveszi az étvágyat minden más ennivalótól, mint ugyanannyi tejcsoki, ezért igen alkalmas fogyókúrázásra – ismertették eredményeiket dán kutatók a Nemzetközi Elhízástudományi Kongresszuson.

„Érzékszervi tapasztalat” szerint a csokiéhséget a fekete csokoládé hatékonyabban csillapítja, mint ugyanannyi tejcsokoládé. Lone Brinkmann Sorensen és Arne Astrup dán kutatók ezt a feltevést igyekeztek tudományosan alátámasztani.

fogyókúra, fekete csokoládé

A vizsgálatot 16, önként jelentkező, egészséges fiatal férfi részvételével végezték. A tanulmány során megfigyelt vizsgálati alanyok egyformán szerették mind a magas kakaótartalmú, mind a tejjel dúsított csokoládét. Véletlenszerű választás szerint, tizenkét órás koplalás után először vagy fekete, vagy tejcsokoládét ettek, majd a következő alkalommal fogyasztották a másik változatot.

Miután a tízdekás csokoládétáblát elmajszolták, öt órán keresztül félóránként kitöltöttek egy kérdőívet, ami arra vonatkozott, hogyan érzik magukat, nem ennének-e valamit, mit szeretnének folytatásként fogyasztani. A csokoládé lenyelését követően két óra múlva a résztvevőknek pizzát tálaltak fel, amelyből annyit kaphattak, amennyihez kedvük volt.

A vizsgálati alanyokat sokkal kifejezettebben telítette a fekete csokoládé, és tovább bírták evés nélkül, mint tejcsokoládé után. Mikor a csokoládé után két órával megjelentek az asztalon a pizzák, ugyanazok a személyek 15 százalékkal kevesebbet fogyasztottak a pizzából, ha előzőleg étcsokival „alapoztak”.

A kutatók azt is megkérdezték vizsgálati alanyaiktól, hogy mit ennének szívesen: sós- vagy savanykás, fűszeresen zsíros vagy édes ételt. A résztvevők a teljes választékból kevesebbet kívántak a fekete csokoládé után, mint tejcsokizást követően.

A kutatók következtetése az volt, hogy a karácsonyi-újévi lakmározások utáni súlynövekedés lefaragására a fekete csokoládé hatásos és újszerű módszer lehetne, hiszen mindenből kevesebbet kívánunk enni utána.


Forrás: MTI
2009. 01. 23. (Aktualizálva - 2012. 07. 31.)
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés