2017. November 17. péntek
Bizonyos ételekből bármennyit eszünk, sosem lakunk jól. Lassanként egyre többen rádöbbennek, hogy az egészséges ételek eltelítenek, a feldolgozott, egészségtelen élelmiszerek viszont nem verik el az éhségünket – mintha semmit sem ettünk volna. Ennek oka az, hogy tápanyagtartalmuk a feldolgozás alatt lecsökken.

Amellett, hogy egyes ételek még az éhségérzetet is növelik, függőséget is okoznak: bármilyen rosszul vagyunk is tőlük, egyszerűen képtelenek vagyunk abbahagyni az evést. Az alábbiakban sorra vesszük, mely ételeket érdemes kerülni, ha valaki valóban jól szeretne lakni, és a függőséget is el szeretné kerülni.

éhség

Rágógumi
A rágózás serkenti a nyálelválasztást. A termelődő nyál a gyomorba jut, és mivel a gyomor azt hiszi, hogy táplálékot kell megemészteni, csak még inkább fokozza az éhséget.

Diétás üdítőitalok
A mesterséges édesítőszerek növelhetik az étvágyat, ugyanakkor a normál cukroktól eltérően nem szolgáltatnak semmit, ami elmulasztaná az éhséget.

Magas fruktóztartalmú kukoricaszirup
A reklámok azt hirdetik, hogy mértékkel jó dolog, de az az igazság, hogy a rengeteg készételben megtalálható magas fruktóztartalmú kukoricaszirup esetében nem lehet mértéket tartani. Mivel lelassítja a jólakottságérzet kialakulásában fontos szerepet játszó leptin hormon kiválasztását a szervezetben, képtelenség abbahagyni a fogyasztását.

Fagyasztott készételek
A fagyasztott ételekben általában nincs elég kalória, amitől jóllakhatnánk. Nincs bennük elegendő nyers összetevő, ami kitölthetné a gyomrunkat. Minél ritkábban fogyasszunk ilyen ételeket, de ha mégis ilyet eszünk, egészítsük ki friss salátával vagy gyümölccsel.

Édes tészták és péksütemények
Bármilyen finomak is az édes tészták, nem igazán lehet jóllakni velük. A fehér cukorban és lisztben nincsenek rostok és tápanyagok. Gyorsan feldobnak, de hamarosan még éhesebbek leszünk tőlük, mint evés előtt. Érdemes inkább teljes kiőrlésű gabonából készült péksüteményeket választani, amelyek a lehető legkevesebb cukorral készültek.

Cukrozott müzliszelet
Ha a reggelire fogyasztott, egészségesnek tűnő müzliszelet nincs alaposan megpakolva fehérjével, és nem a lehető legkevesebb cukrot tartalmazza, nem sokkal jobb, mint az édes tészta. A feldolgozott és cukrozott változatok jónak tűnnek, de elég hamar újra éhesek leszünk tőlük. Reggelire inkább válasszunk zabpelyhet gyümölccsel, esetleg egy kis mézzel.


Forrás: Medipress
2011. 10. 08.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés