2017. Október 19. csütörtök
A fogyókúrázók közül sokan aggódnak amiatt, hogy egy-egy pohár bor miként hat a diétára. Természetesen mint oly sok minden, ez is a mennyiségtől függ.

A szakemberek szerint a cél az, hogy csupán 1 dl bort fogyasszunk naponta nőként, és 2 dl-t férfiként. Egy deciliter vörösbor akár 125 kalóriát, míg a fehér 100-at is tartalmazhat. A kalóriák tehát igen gyorsan összeadódnak nagyobb mennyiség esetén, ugyanakkor igazi tápanyagtartalomról nem beszélhetünk, ezért gyorsan éhesek leszünk, ami még több kalória fogyasztásához vezet (ezt hívják a szakemberek üres kalóriáknak).

A kihívást az jelenti, hogy napjaink a borospoharak egyre nagyobbak, egy adag gyakran 5 dl-t tesz ki, ezért a diétázóknak érdemes kisebb borospohárra váltani.

Hajhullásra ajánlott csodálatos, kézműves samponszappan > > >

A cél az, hogy a napi kalórialimitnek ne túl nagy hányada álljon borból, hiszen az egyébként sem túl egészséges. Érdemes arra is odafigyelni, hogy ha borral főzünk – például egy jó vörösboros marhapörköltet, – az alkoholban lévő kalória nagy része megmarad, még ha maga az alkohol ki is fő. Természetesen az sem megoldás, hogy éhezünk csak azért, hogy több bort fogyaszthassunk, az ugyanis további egészségügyi komplikációkhoz vezet.


Forrás: Medipress
2017. 10. 12.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés