2016. Július 25. hétfő
Egy friss kutatás szerint azoknál a csecsemőknél, akik paracetamol tartalmú orvosságot kapnak, közel harmadával megnő az asztma kialakulásának kockázata. A Bristol Egyetemen végzett vizsgálat emellett arra is felhívja a figyelmet, hogy ha a várandós anya szed paracetamolt, az is megnöveli a születendő gyermeknél az asztma esélyét.

A szakemberek 114 500 terhességet kísértek figyelemmel, és a megszületett gyermekeket egészen hétéves korukig nyomon követték, ebből vonták le a következtetéseket, hogy a csecsemőkorban szedett paracetamol hároméves korra sokaknál hozzájárult az asztma kialakulásához. A Journal of Epidemiology című lapban közzétett tanulmány szerzői szerint a paracetamol oxidatív stresszt okoz, mely során az úgynevezett szabad gyökök allergiás reakciót váltanak ki a szervezet részéről. Nem számított, hogy a paracetamolt influenzára, lázra vagy éppen paracetamolra szedték a csecsemők, hároméves korra 29 százalékkal növelte meg az asztma kialakulásának kockázatát a gyógyszer, és ez az arány hétéves korban is megmaradt. Akik pedig terhesen kaptak paracetamolt, azoknak a gyerekénél 13 százalékkal nőtt meg a kockázat mértéke a gyerek hároméves korára, és hétéves korára már 27 százalékra emelkedett az arány.

Sajgó ízületek szelíd gyógyítója>>>

Összehasonlításként azt is megnézték, mi a helyzet, ha a várandós anya ibuprofent szed. Ez esetben azt találták, hogy hároméves korra szintén megnőtt a születendő gyerekeknél az asztma kockázata, azonban hétéves korban már nem volt kimutatható különbség. Összességében az is kiderült, hogy hároméves korban a gyerekek 5,7 százalékánál volt kimutatható asztma, hétéves korra ez az arány 5,1 százalékra csökkent. Dr. Maria Magnus, a Bristol Egyetem szakembere úgy véli, fontos lenne, hogy a fenti adatokkal mindenki tisztában legyen, mivel jelenleg a paracetamol a leggyakrabban alkalmazott orvosság mind a várandós nők, mind a gyerekek körében.


Forrás: Medipress
2016. 02. 22.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés